Ghinioane, probleme și dezamăgiri pentru DTO Rally Team la Raliul Perla Harghitei 2019

Ghinioane, probleme și dezamăgiri pentru DTO Rally Team la Raliul Perla Harghitei 2019

A patra etapă a Campionatului Național de Raliuri s-a desfășurat weekend-ul care s-a încheiat pe probele speciale de asfalt din județul Harghita, pe un traseu tehnic care a reprezentat o provocare pentru echipaje și mașinile de concurs. Raliul Perla Harghitei a programat peste 120 de kilometri cronometrați pe 12 probe speciale, inclusiv pe o superspecială care a atras un număr mare de fani dornici să aplaudele echipajele și spectacolul. 

Un raliu plin de ghinioane, cu multe probleme tehnice, cu pene de cauciuc, dar și cu greșeli de pilotaj. Așa s-ar rezuma a patra etapă a Campionatului Național de Raliuri pentru DTO Rally Team, echipă care venea cu speranțe mari la Raliul Perla Harghitei, unde își propunea să repete victoriile de la Raliul Moldovei. Din păcate, din cele cinci echipaje ale grupării, unul singur a reușit obiectivul stabilit înaintea cursei, în timp ce celelalte patru au avut parte de ghinioane sau probleme tehnice. 

Pentru Vali Porcișteanu și Dan Dobre, cel mai rapid echipaj DTO Rally Team, Raliul Perla Harghitei este unul în care incidentele s-au ținut lanț de-a lungul anilor. Acest sezon nu a făcut excepție, cu multiple probleme pentru vicecampionii din 2018 care concurează în acest an cu un Citroen C3 R5, o mașină rapidă și fiabilă. ”Se pare că Raliul Harghitei nu ține cu noi deoarece în fiecare an am avut evenimente pe probe. Anul acesta îmi doream să trecem cu bine peste primele speciale, unde vitezele sunt mari, dar nu am reușit să ne îndeplinim planul cum ne-am propus. Ritmul a fost unul bun, deși scopul era să fim mai rapizi, iar mai apoi la superspecială a început șirul de ghinioane, cu roata ruptă după ce am șters o bordură. Janta a cedat, roata mașinii a zburat și ne bucurăm că nu au fost alte urmări.”a povestit Vali experiența din prima zi de concurs a Raliului Perla Harghitei 2019.

Cursa a continuat în a doua zi de concurs cu alte probleme tehnice pentru Vali și Dan, care au fost nevoiți să nu concureze la maximul lor și să se mulțumeasca doar cu locul al cincelea în clasamentul general: ”Sâmbătă am încercat să recuperăm, fiind la câteva secunde de podium înaintea parcurgerii probelor din ziua secundă. Din păcate, am avut mai multe probleme tehnice care nu ne-au permis să evoluăm în ritmul nostru. Inițial mașina a întrerupt din cauza unei probleme la o bobină, ca mai apoi să vină rândul frânelor, lucru care m-a scos complet din ritm. Deși problema cu bobina a fost rezolvată în primul service, o mufă sărită la mijlocul zilei și apoi o pană pe a treia buclă ne-au confirmat că ghinioanele s-au ținut lanț de noi în acest raliu. Am parcurs ultimele probe fără să forțăm, cu gândul la linia de sosire. Trecem raliul la capitolul pierderi, încercăm să îl uităm cât mai repede și ne concentrăm pe următoarea etapă, Raliul Sibiului, unde sperăm să avem o cursă bună, ținând cont că mașina funcționează perfect acum, după problemele de la Harghita.” a încheiat Vali Porcișteanu, pilotul care se află, alături de Dan Dobre, pe locul secund în clasamentul general la mijlocul sezonului 2019.

La bordul celui de-al doilea model R5 al DTO Rally Team, Cristi Dolofan și Mihai Sandu au început Raliul Perla Harghitei cu ezitări și în afara primilor zece clasați, așa cum echipajul a obișnuit la etapele precedente. De asemenea, o serie de întreruperi ale motorului Peugeot-ului 208 R5 a dat mari bătăi de cap celor doi, care au fost nevoiți să evolueze cu problema tehnică mai multe probe speciale, pe care au pierdut minute prețioase. Deși echipa de asistență tehnică a rezolvat problema în parcul de service, timpul pierdut era imposibil de recuperat de către Cristi și Mihai, astfel încât echipajul a terminat cea de-a patra etapă din 2019 în afara punctelor clasamentului general și doar pe locul al optulea în cadrul clasei RC2.

Cu un început progresiv, crescând ritmul de la o probă specială la alta, Eugen Cărăgui și Robert Fus au fost implicați constant în lupta pentru victorie în cadrul clasei RC4 la Raliul Perla Harghitei. Echipajul a reușit să fie foarte rapid pe finalul cursei, când mai avea de recuperat câteva secunde pentru a prelua fotoliul de lider, dar o greșeală de abordare a unui viraj i-a făcut pe cei doi să piardă aproximativ 30 de secunde și să ocupe doar locul al treilea în clasamentul categoriei la finalul cursei.

După ce cu doar două zile înaintea startului Bogdan Năstase a aflat că este nevoit să evolueze alături de un nou copilot, pilotul DTO Rally Team și-a demonstrat, din nou, viteza la cursa din weekendul încheiat. Avându-l în dreapta pe titratul pilot Raul Badiu, Bogdan a reușit o cursă excelentă pe asfaltul din județul Harghita și a obținut a treia victorie consecutivă în cadrul clasei 11, într-o cursă pe care a controlat-o de la început până la final. ”Raliul Perla Harghitei a fost o experiență foarte frumoasă cu Raul în postura de copilot, de la care am învățat anumite ”trucuri” care mă vor ajuta să fiu mai rapid și să cresc ritmul pe probele speciale. Am format un echipaj competitiv și am reușit să obținem maximul și la această cursă”a spus Bogdan, cel care o va avea, din nou, în dreapta pe Delia începând cu Raliul Sibiului, competiția care are loc săptămâna viitoare. 

În Cupa Dacia, echipajul format din Cristi Șugar și Vlad Colceriu a avut un început ezitant de raliu, ca mai apoi să crească ritmul treptat pe probele speciale și să câștige încredere după ieșirea în decor de la Raliul Moldovei. Eforturile juniorilor DTO Rally Team au fost răsplătite, cei doi reușind să urce la conducerea cupei monomarcă la mijlocul zilei secunde, când ghinionul și-a făcut simțită prezența – o pană de cauciuc pe a doua trecere pe ”Lueta” a însemnat peste 3 minute pierdute și astfel spulberarea oricărui vis la o nouă victorie în Cupa Dacia. La finalul cursei, Cristi Șugar și Vlad Colceriu termină doar pe locul 5 în cupa monomarcă, deși au dat totul pe ultimele speciale și au recuperat timp prețios.

Chiar dacă Raliul Perla Harghitei nu a fost unul fericit pentru echipajele DTO Rally Team, experiența acumulată de piloți și copiloți pe probele speciale dificile de asfalt dă încredere că următoarele competiții vor aduce rezultatele dorite. Cu mai puțin de două săptămâni până la următoarea cursă, Raliul Sibiului, echipa a intrat deja în pregătiri pentru a cincea etapă din 2019, acolo unde echipajele vor reveni cu forțe proaspete, dorința de luptă cu cronometrul și entuziasmul necesar pentru o evoluție de zile mari. 

În sezonul 2019, DTO Rally Team are alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe și Total Lubricants Romania.

envelope-omap-markerchevron-rightphonefacebookyoutubeinstagram